Dagje Albanië! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Wendy Vuurens - WaarBenJij.nu Dagje Albanië! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Wendy Vuurens - WaarBenJij.nu

Dagje Albanië!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

19 Juli 2009 | Griekenland, Kérkyra

Hallo iedereeeeeeeen!

Zo..de eerste week zit er alweer op! Nog 6 weken te gaan…

Elke zaterdag hebben wij vrij, en dat betekend dus lekker uitrusten en bijkomen van het werken zou je denken, maar nee hoor..wij hebben onze 1e vrije dag samen gelijk aan een excursie naar Albanië besteed.
We konden helaas dus ook niet uitslapen op onze vrije dag, we werden om 7.25uur opgehaald met de bus bij het resort.
Wij stonden netjes op tijd, hebben heeeel snel gegeten zodat we niet te laat zouden zijn.. komt de bus te laat!
We zaten al snel een uur in de bus doordat we ook langs andere resorts gingen om mensen op te halen die ook mee gingen op excursie.
Toen we bij de haven aankwamen, was het de ene paspoort controle na de andere, maar JOEHOE we mochten mee op de boot naar Albanië haha.
Het was ongeveer een uur en een kwartier varen naar Albanië, je zou het dus ook bijna kunnen zwemmen ;)!
Tijdens de boottrip werd er van alles verteld Corfu en Albanië.
Ook toen we van de boot afgingen in Albanië moesten we een aantal keer ons paspoort laten zien, nog even en ze hadden ons gehouden daar :p hihi!
Bij de haven in Albanië stonden er bussen klaar voor de excursie, wij hadden maar de Engelse bus gekozen, want een Nederlandse was er helaas niet. We reden eerst met de bus naar Butrinti, dat is een ruïnestadje. Dit heeft zowel zijn kenmerken van de Romeinse als Griekse tijd. Het was heel bijzonder om te zien.
Nadat we helemaal waren rondgeleid in Butrinti konden we bij een restaurant wat gaan drinken, daar bleven we ongeveer 15minuten, daarna mochten we weer de HETE bus in. Met de bus gingen we verder rijden door de stad Saranda (in de bus zitten is daar wel een risico haha, jeetje wat een enge/smalle wegen waar die overheen moet..en ook veel afgrond haha). We hebben veel gezien en uitleg gekregen over alles. In Saranda gingen we ook lunchen, Ryani en ik hebben daar turbo gegeten want de muggen daar hadden ook erg honger :s..ik had geen last van muggenbulten, maar ik heb er nu toch wel een aantal bij. (Ryani en ik zijn trouwens erg goed in muggen vangen, elke avond is het weer feest in ons appartement..dan doen we eerst een paar minuten het licht uit en daarna weer aan en dan staan we helemaal klaar voor het verslaan van de mug..oww daar zijn wij zo goed in geworden, eigenlijk zijn muggen wel een beetje dom) Maja genoeg over de muggen we zijn weer terug in Albanië… We bleven dus best wel lang bij het restaurant, maar vanwege de muggen gingen Ryani en ik maar een stukje lopen..daar zagen we een mooie truck staan, heel leuk voor een foto natuurlijk ;)!
Na de lunch gingen we weer terug richting de haven, waar we nog tijd voor onszelf kregen, de meeste mensen gingen naar het terras, maar Ryani en ik gingen op onderzoek uit om leuker foto’s te maken..jullie denken natuurlijk dat wij op zoek gingen naar winkels om te shoppen, maar nee helaas voor ons, ze houden hier een soort van heel de dag SIËSTA! Maar goed we hebben leuke foto’s. We zijn voornamelijk richting het strand gelopen. De tijd vloog helaas voorbij en voor we het wisten zaten we weer op de boot (ook weer een paspoortcontrole voordat we de boot opgingen natuurlijk) maar goed, we mochten weer mee terug naar Corfu.

Ryani wilde perse vooraan zitten in de bus terug naar ons resort, dus wij helemaal vooraan staan bij de boot (duurde nog bijna 10minuten eerder dat we in de haven waren, maar ok we moesten en zouden de 1e zijn) de boot lag aan, en we gingen nog net niet rennen naar de bus haha (we liepen wel vooraan ;)).
Er stonden meerdere bussen dus moesten nog wel even zoeken naar de goede, eenmaal in de bus zitten we vooraan en blijkt dus dat verder helemaal niemand vooraan wilt zitten, want iedereen liep door naar achteren. Tja we hebben soms wel meer van die acties ;)!
Nou dit was zo in het kort het dagje in Albanië. Het was heel leuk om er een keer te zijn geweest, maar ik zou niet zo snel meer terug gaan daarheen. Het meest bijzondere van Albanië is, dat er meer gebouwen/huizen staan die nooit zijn afgebouwd dan gebouwen/huizen die wel helemaal klaar zijn. Overal waar je komt zie je bouwvallen en af en toe een huis, restaurant of winkels. Ook loopt er een rivier door Albanië heen, dat was wel heel mooi om te zien. Albanië is een aanrader als je in de buurt ervan bent, ik zou er niet heengaan op vakantie ofzo (hoewel we daar bij een camping wel een Nederlandse auto zagen staan haha, dus je zal niet de enige Nederlander daar zijn :p). Ik zal vast nog wel dingetjes zijn vergeten om te vertellen, maar daar kan ik nu even niet meer opkomen!

Nou binnenkort zal er weer een verhaaltje opkomen over het werk (anders denken jullie dat ik alleen maar vakantie aan het vieren ben ;))!

Liefs Wendy en Ryani

PS: Fotos staan op mijn hyves!

• 19 Juli 2009 - 08:40

Hanneke:

Heej Wendy, zo gaat het wel steeds meer op vakantie lijken: een excursie naar Albanië! Gaaf hoor!
    Leuk trouwens, de foto's van de kinderactiviteiten. Dit lijkt me wel een paar maanden vol te houden! Enig, die uniformen! Hihihi.
    Veel plezier verder enne succes met de muggenjacht!
    Liefs, Hanneke

• 24 Juli 2009 - 08:20

Mama:

Ha lieverd
    Hier dan weer een bericht uit het natte nederland haha.Leuk om iedere keer weer te kijken wat je zo schrijft.Doe je ook de groetjes aan Ryani
    Hou heel veel van je Mama

• 28 Juli 2009 - 11:45

Geoff:

schatje waarom komt dit verhaal van Albanië eerst en niet de laatste? Vaag hoor.. maar gelukkig kunnen jullie toch nog een beetje genieten ondanks dat er vrij weinig nederlandse kinderen zijn. Ik denk aan je lief. Love u