Live vanuit Corfu! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Wendy Vuurens - WaarBenJij.nu Live vanuit Corfu! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Wendy Vuurens - WaarBenJij.nu

Live vanuit Corfu!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

14 Juli 2009 | Griekenland, Kérkyra

Hallo lieve iedereen,

Hier mijn eerste berichtje vanuit het mooie en zonnige Corfu!

Na een aantal uurtjes alleen door gemaakt te hebben in het vliegtuig kwam ik aan op het vliegveld van Corfu. Ik alle mensen volgen, want ja ik kan nog geen Grieks lezen en wist anders echt niet waar ik heen moest (dacht ik)..nou als je binnenkwam stond je dus ook gelijk in de hal waar de koffers zouden komen dus het was makkelijker dan ik dacht.

Ik stond daar maar te wachten op mijn koffers en stond een beetje om me heen te kijken, zie ik opeens Ryani aan een bewaker vragen of ze door mocht lopen richting de hal waar ik stond..dat mocht natuurlijk wel ;) dus kwam ze daarheen! Echt super dat ze helemaal naar het vliegveld kwam voor mij. Zij was samen met de reisleidster van TUI meegekomen met bus om ook de andere vakantiegangers op te halen. Ryani was heeeeeeeeeeeeeel blij dat ik er was :D!

Eenmaal in de bus kreeg ik natuurlijk alle verhalen te horen..sorry maar dat zal ik niet op internet zetten ;)! Ook hele leuke verhalen hoor..zoals dat de boiler van ons appartement het al 2weken niet deed..nou dat is dus echt iets voor mij KOUD douche (niet dus).
Toen we bij het resort kwamen heb ik me even netjes aan iedereen voorgesteld bij de receptie en gelijk even door gegeven dat die boiler kapot is (ja kan het maar beter gelijk even zeggen toch haha)..er zou naar gekeken worden (wanneer is natuurlijk altijd maar de vraag).

Vervolgens bracht een man Ryani en mij (en mijn koffers) naar ons appartement..het is ongeveer 7minuutjes lopen vanaf het resort, maar te warm om te gaan sjouwen met al die spullen.

Toen werd het natuurlijk heeeeeel spannend toen ik voor de deur van het appartement stond..haha kom je binnen zie je een klein keukentje, klein badkamertje, 2bedden naast elkaar en een klein balkonnetje! Maar ok het was even puzzelen waar ik mijn koffers kwijt kon na het uitpakken, maar uiteindelijk een mooi plekje gevonden in de kledingkast ;)!

Na het uitpakken zijn we naar het resort gegaan, daar heeft Ryani alles laten zien! Het is een heel groot resort, het zit helemaal vol, maar toch heb je het gevoel alsof het heel rustig is doordat alles redelijk uit elkaar ligt.
We konden al snel gaan aanschuiven bij het avondeten..nou dat was een buffet met heel veel lekkere dingen (helaas niet voor mij haha maar ze hebben ook wel frietjes).
’s Avonds hebben we programma in elkaar gezet en zouden we vroeg gaan slapen, eenmaal op bed hadden we het alleen maar over eten, we hadden zo’n honger..maar uiteindelijk vielen we toch in slaap! Ik heb mn eerste nacht overleefd zonder een muggenbult te mogen ontvangen..dus dat gaat goed! Owja en om niet te vergeten, ’s nachts is het echt heeeeel koud..dan slapen we zelfs met joggingbroek aan en shirt met lange mouwen..echt heel erg (we hebben dan ook maar 1 dun lakentje).

Om half9 ging onze wekker, we trokken onze uniformen aan en liepen naar het resort voor het ontbijt! Veel variatie dus dat komt wel goed.
Na het ontbijt gingen we naar de miniclub, wachten tot er kindjes zouden komen! Er kwamen er 3.. we hebben met deze 3 lieve kindjes spelletjes gedaan. De ochtend was zo voorbij.
Om 12.15 waren we klaar en gingen we lunchen, ook hier was ook wel weer genoeg variatie. Om 15.15 moesten we weer terug zijn bij de miniclub voor het middagprogramma. Toen kwamen er 7 kinderen, met deze 7 kids zijn we naar Hydropolis (waterpark) gegaan.
Daar zijn we tot 17.00 gebleven. Rustig aan zijn we terug gelopen richting de miniclub, waar elke dag om 17.20 nog een clubdans wordt gedaan door het Duitse animatieteam.
Zo hebben we ook het middagprogramma afgesloten.

Ryani en ik zijn toen terug gegaan naar ons appartement. Daar hebben we nog een aantal dingetjes getypt voor het programma etc.
Vervolgens werd er geroepen van beneden, 1 van de Duiste animators..ze vroeg of wij warm water hadden want zij hadden dat niet.. nou wij dus uitgelegd dat het hier al 2 weken zo was..maar een jongen van dat Duitse team hoorde dat dus die ging eerst kijken bij dat meisje uit zijn team.. wat bleek dus…ER IS DUS GEWOON EEN SCHAKELAAR DIE WE OM HADDEN MOETEN ZETTEN… dus hij kwam dat ook maar even bij ons doen. Hele domme actie dus..Ryani en ik kwamen niet meer bij! MAAR we hebben nu warm water!
We kunnen dus weer heerlijk warm douche.

Om 19.00 zijn we gaan avondeten..weer bijna hetzelfde als de vorige dag, maar ok het komt wel goed haha! Morgen hebben ze misschien weer 1 nieuw gerecht erbij ;)!
Om 20.00 begon de minidisco, daar hebben we een half uurtje gedanst met alle kids..ook de kids van de andere teams. Dit is heel leuk om te doen!

De dagen gaan hier wel snel voorbij! Maar het is wel heel leuk om te doen.
We hebben heel veel leuke themadagen, ook 2x in de week een excursie..1tje is op een piratenboot en de andere een glazenboot! Dus ben heel benieuwd hoe dat is. Helaas mag er maar 1 van ons elke keer mee met de excursie en niet samen. Maja de piratenboot is een dag en die glazenboot maar een half dagje.

Ook dag 2 met werken is weer voorbij!

Vanochtend zijn we eerst weer wezen ontbijten, vanochtend bestond dat uit: wentelteefjes, oliebollen, koekjes en een tosti wat geen tosti bleek te zijn..en een glaasje appelsap (waar je mee moet opletten dat er geen beestjes in je glas zitten). Heel gezond eten we dus elke dag ;)!
Vanochtend hadden we als thema Idolsdag. We hebben eerst met 7 lieve kids microfoons gemaakt, dus lekker wezen knutselen. Daarna hebben ze auditie mogen doen, dit was erg leuk! Vervolgens hebben we nog spelletjes gedaan wat met het thema te maken heeft gedaan. Toen was het alweer tijd voor de lunch..die bestaat voor ons ook elke dag uit hetzelfde haha..uhm salade en uhmm pasta!
Na de lunch zijn Ryani en ik even gaan relaxen bij een zwembad! Na een uurtje bakken hebben we sportief besloten om baantjes te gaan trekken, dit hebben we vol gehouden t/m 13baantjes, tja je moet rustig aan beginnen toch?!
Daarna nog even liggen bakken en alles laten opdrogen zodat we weer naar de miniclub konden gaan! Daar hadden we ’s middags het thema koekjes bakken, dit deden we samen met het Duitse animatieteam! De kinderen kregen eerst allemaal een briefje waar ze iets op mochten tekenen en/of schrijven…we gingen Gelukskoekjes bakken! Nadat de koekjes in de oven gingen mochten onze kinderen op de speeltuin in of kleuren.
Toen was het zover, de KOEKJES WAREN KLAAR! Alle kinderen rende op de bak af om koekjes eruit te halen! Nou ze waren om te genieten! Alleen als we dit om de week moeten doen, dan moeten we meer baantjes gaan zwemmen haha.
De middag was zo voorbij! Nu op naar de mini-disco!
De mini-disco werd deze keer bij de Piratenbar gehouden, dat is de bar bij het strand!
Er waren veel kinderen op af gekomen, dus het was weer een geslaagde mini-disco.
Na de mini-disco zijn Ryani en ik terug gegaan naar ons appartement, nouja we wilden er gelijk heengaan, maar onderweg kwamen we een leuk winkeltje tegen met kleding, sieraden etc. dus daar moesten we natuurlijk wel even in ;)!
Bij ons appartement moesten we nog even wat dingetjes voorbereiden voor de volgende dag, ons thema voor die dag was Speurneuzendag.
Uiteindelijk nadat onze vriendjes hadden gebeld zijn we gaan slapen! Weer hadden we een koude nacht, dus we zijn de volgende ochtend eerst DEKENS gaan halen..dus we kunnen nu als het goed is lekker gaan slapen!

De speurneuzendag was geslaagd! ’s Ochtends hebben we eerst nepgeld en een vals ID gemaakt en spelletjes gedaan. We zijn met kinderen gaan lunchen tussen de middag. ’s Middags moesten we opzoek naar een de ‘boze Harry’. Er hingen door heel het park ballonen met een kaartje eraan. Op het kaartje stond een opdracht voor de kinderen en waar ze daarna heen moesten gaan. Uiteindelijk na alle kaartjes moesten ze van de gevonden kaartjes een woord maken en daar zou het ‘beertje’ liggen die ‘boze harry’ had gestolen. De kinderen vonden dit erg leuk om te doen!
Nadat we de beer hadden gevonden zijn we met zijn alle naar het zwembad gegaan en hebben we daar een frisse duik genomen, want het was een warme dag. Zo ging ook deze dag weer snel voorbij!

Er zullen ook vast nog wel drukke dagen komen, maar tot nu toe is het echt super!

Ik zal snel weer een berichtje achterlaten!

Ben ook wel benieuwd hoe het allemaal in NL is!

Veel liefs van Wendy en Ryani

  • 14 Juli 2009 - 15:41

    Jorgen:

    Go Girl!!!!!!

    zo te zien heb je het goed voor elkaar. Vind het erg leuk om te lezen, je schrijft erg relaxt!
    Maak er een toptijd van en probeer naast het harde werken ook nog een beetj(meer) te genieten.
    Heel veel plezier en misschien tot snel!
    X J

    Ps. Ik zit vanaf morgen in Dubai/Thailand dus ik spreek je daarna wel weer(via Hyves, WBJ.nu of whatever

  • 14 Juli 2009 - 15:49

    Sas:

    He liefje.

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt. Met een deken slapen is ook veel fijner.Leuke themas hebben jullie!
    veel plezier.
    kus

  • 14 Juli 2009 - 16:37

    Mama:

    Hey lieverd nou ik heb weer moeten lachen om je verhaal hoor was weer super leuk om te lezen haha.Hier gaat alles zijn gangetje net als altijd .Lobbes heeft gisteren achter de gansen in de sloot gezwommen .Het was geen gezicht .
    Nou ik hoor je wel weer .
    hou van je mama

  • 14 Juli 2009 - 17:11

    Hanneke:

    Hee lieve meid, wat schrijf jij een gezellig verslag! En wat een creativiteit en energie hebben jullie, Wendy! Geweldig! Maar ik ga ook de goede kant op: mag van de arbo-arts 4 uur per dag gaan werken! Goed nieuws dus.
    Maar, nu weer over jou: je moet wel goed eten hoor, als je zo druk bent! Enne, hoe blond ben je: koud water door een schakelaar die je niet om had gezet! Hihihihi. (Ook echt iets voor mij hoor...)
    Hier is het wisselend nat en zonnig. Maar wel okee. Heel veel plezier met jullie werk en de andere gezellige bezigheden! Groetjes aan je vriendinnetje, enne zorg goed voor jezelf! Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Liefs, Hanneke
    p.s. Wat heb je daar voor uniform??? Net als wij (we hebben nieuwe) met een rood kraagje???)?

  • 14 Juli 2009 - 19:02

    Vanes:

    Heb altijd geweten dat je lang van stof was, maar dit slaat echt alles! Hahaha! Vind t wel leuk om op deze manier op de hoogte te worden gehouden van je avonturen. Zo ben je toch nog een beetje bij ons. Het klinkt allemaal erg leuk! En het is vast gezellig met Ryani.
    Hier gaat alles ok. Manlief heeft een nieuwe auto gekocht, dus Geoff komt die vanavond even bekijken. Veel plezier nog! X

  • 14 Juli 2009 - 20:30

    Henriette:

    Leuk hoor die thema's.
    En zijn de kindjes net zo lief als Sammy??
    Dikke kus van ons

  • 15 Juli 2009 - 08:45

    Sharon:

    Sis(L)
    Ik ben blij dat je het naar je zin heb!
    Ik mis je wel hoor:(

    xkus je zusjee houvanjou

  • 15 Juli 2009 - 17:31

    Djoffer:

    Schatje je verhaal is veel te lang dus ik heb het maar overgeslagen:P:P
    Nee hoor ik heb elk alles aandachtig gelezen, maar het meeste had je mij persoonlijk al verteld:)

    Nou eindelijk warm water hé, ik zei nog ff het 'aan'-knopje indrukken haha..

    Veel plezier daar schat en met ryani..
    LoveU


  • 15 Juli 2009 - 19:07

    Marion:

    Hoi Wendy, wat klinkt het allemaal leuk daar. Krijg bijna zin om ook iets te gaan doen daar, maar ze hebben vast geen oma's nodig. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet van het mooie weer!!
    liefs
    Marion (dagverpleging)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Haay! Nou hier even in het kort een berichtje! Op deze site komen al mijn reisverhalen te staan, dus hou hem goed in de gaten ;)! Ennnuhh...wel berichtjes achterlaten he ;)! Liefs Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 46657

Voorgaande reizen:

11 Juli 2009 - 31 Augustus 2009

En we gaaaaan weer ;)!

26 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: