Parga en Paxos - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Wendy Vuurens - WaarBenJij.nu Parga en Paxos - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Wendy Vuurens - WaarBenJij.nu

Parga en Paxos

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

27 Juli 2009 | Griekenland, Kérkyra

Hallo lieve iedereen!

Hier weer een berichtje vanuit het warme Corfu! Missen jullie ons al een beetje ;)?

2 weken zitten er alweer op!
Afgelopen week hebben we het heel erg rustig gehad met werken. Er zijn maar heel weinig Nederlanders op het resort. En de Nederlanders die er zijn die hebben wel kinderen maar die zijn of ouder dan 12jaar of jonger dan 4jaar. We zijn heel benieuwd hoe het de komende weken gaat zijn. Of er überhaupt nog Nederlanders gaan komen. Het zijn vooral Duitsers en Belgen op het resort.
Helaas moesten we wel elke keer heen en weer lopen naar het resort, want je weet maar nooit of er opeens toch kinderen naar de kidsclub komen.

Wat hebben we in de tijd gedaan dat er geen kinderen waren..uhm haha gekeken wat voor winkels er nou allemaal in onze straat zaten, souvenirs bekeken, schoenen gepast (maar niks gekocht, goed he :p). We zijn even langs de apotheek geweest om reistabletten te halen, die man vroeg of het voor mijzelf was..toen ik ja zei kreeg ik ze gewoon gratis mee :D! Verder heb ik een keer een pizza gehaald als avondeten, wat was dat heerlijk zeg mmmm! Owja en we zijn langs de kapper geweest want Ryani ging der haar laten knippen..we kregen daar ook iets typisch grieks..een glas water en daarin zat een lepel met wit spul erop, we zaten er echt naar te kijken van wat is dit, maar het was dus vanille. Het was wel lekker, maar ik vond het iets te zoet.
Owja en na de kapper liep Ryani nog tegen een oud telefoonhuisje op (ja smsen en lopen gaat soms niet goed tegelijk ;) haha).

Op donderdag was ik meegegaan op de piratenboot (dit is een excursie), dat is elke week verplicht, alleen dan mag maar 1 van ons mee en er gaat dan nog 1 van de Belgen mee. Eerst gaan we een stuk varen (ik werd heel de bootreis bezig gehouden door een klein Duits meisje haha was heel schattig), op een gegeven moment wordt de boot stil gelegd en kan iedereen een duik nemen in de zee. Wanneer we weer verder gaan varen kunnen de Nederlandse en Belgische kindjes geschminkt worden tot echte piraten. Met de middag wordt de boot aangelegd bij een strand, daar verblijven we de rest van de middag. Daar is eerst voor iedereen een bbq maaltijd en een ijsje als toetje. Daarna is het aan iedereen wat ze zelf willen gaan doen. Voor het eten hebben Tine en ik eerst een schat moeten gaan begraven voor de speurtocht die we ‘s middags gingen doen met de kinderen. Haha helaas was het zand erg hand en gingen we maar met lepels graven, maar uiteindelijk was de schat dus ver onder het zand ;)! Na het ijs eten konden de kinderen bij ons komen om piraten hoofddoekjes te gaan maken en versieren. Toen alle kids omgetoverd waren tot echt piraten gingen we door middel van een speurtocht op zoek naar de schat. De kinderen kregen 10 opdrachten, bij elke goede opdracht kregen ze een deel van een sleutel, wanneer alle 10 vragen goed waren konden ze de puzzel in elkaar zetten dat uiteindelijk de sleutel vormde. Daarna konden ze op zoek naar de schat, erg leuk om te zien dat die kinderen echt overal gaan graven. We hadden tegen ze gezegd dat ze niet verder mochten dan een bepaald punt, maar na een tijdje kwamen Tine en ik erachter dat de schat verder lag dan dat punt hahahahah beetje stom maja, uiteindelijk hebben de kinderen de schat wel gevonden :p! In de schat zat voor iedereen een waterpistool.
Na de speurtocht moesten we alweer op de boot en gingen we terug richting de bus die ons terug zou brengen naar het resort.
En ’s avonds weer naar de mini disco geweest, dat is gewoon verplicht ook al hebben we zelf geen kinderen.

Ook hebben we weer een geweldige excursie achter de rug! Deze keer zijn we naar Parga Paxos geweest.
Parga is ook een eiland van Griekenland. Vanaf de haven van Corfu stad was het 2,5uur varen naar Parga. Op de boot hebben we niet zoveel gedaan, maar zoveel konden we daar ook niet doen haha! Eenmaal aangekomen op Parga konden we met een treintje een tour over het eiland maken. Erg leuk met zo’n treintje door de bergen, over de smalle weggetjes :p..maar goed wat hebben we tijdens die rit allemaal gezien: Heel veel olijvenbomen, met allemaal netten om die olijven op te vangen. Tijdens bijna de hele tour hadden we wel heel mooi uitzicht op de zee. Ergens in de bergen gingen we stoppen, daar waren watervallen te zien..iig dat zeiden ze haha maar wij hebben er geen 1 kunnen ontdekken!
Ook was er een oud huisje met een watermolen. En allerlei middelen die ze vroeger gebruikten. Ook stond er nog een ander huisje, dat was een traditioneel Grieks huisje, van hoe het er vroeger uitzag.
Vervolgens gingen we weer met de trein richting het centrum, daar hadden we nog even de tijd om leuke foto’s te maken en toen moesten we alweer op de boot.

Vanaf Parga was het nog een uur varen naar Paxos.
Paxos is het vasteland van Griekenland.
In Paxos hebben we de bus kunnen nemen voor een tour door Paxos. Dit duurde een uur, maar stelde eerlijk gezegd niet zoveel voor. Op 2 plekken mochten we eruit om foto’s te maken. 1 van die plekken had je ook makkelijk zelf kunnen bekijken, maar goed we hebben iig alles gedaan. Ook daar hadden we nog even de tijd om door het centrum te lopen. We hebben wat winkeltjes bekeken en we hadden ook nog niks gegeten dus gingen we ook op zoek naar iets lekkers…en het werd: Pita gyros!! Die was heerlijk (ja zelfs ik vond het lekker haha)!
Nadat we die gegeten hadden moesten we alweer snel terug naar de bus die ons weer naar de boot zou brengen.

Al met al waren we zowel op Parga en Paxos maar een kleine 2 uurtjes. Het is eigenlijk net te kort om echt goed alles te kunnen bewonderen. Maar we hebben weer mooie foto´s gemaakt en we kunnen zeggen dat we er geweest zijn!

De terugweg duurde helaas ook weer 2,5uur..we hebben er alleen iets langer over gedaan vanwege erg harde wind. Zo hard dat Ryani en ik bijna de boot afwaaide ;) (beetje overdreven, maar het waaide wel echt heel hard, als je voor op de boot stond werd je wel goed nat).

Vanaf Corfu stad moesten we ook nog een uur met de bus terug naar Acharavi!

We konden nog snel wat frietjes pakken op het resort en daarna zijn we terug gelopen naar ons appartement waar we weer lekker ons bedje inkropen, want de volgende dag moesten we weer vroeg opstaan!

Op maandag 27 juli zijn Ryani en ik samen mee geweest op de Calypso boot, dat is een glazenboot waar je dus eventueel leuke dieren in het water kunt tegenkomen haha. Normaal doen wij deze excursie op vrijdag (iig 1 van ons) maar omdat wij geen kinderen hebben heeft ‘onze baas’ gevraagd of we haar wilde hebben, want zij hadden geen animatie.
Staan wij ’s ochtends netjes klaar om 8uur, geen bus te bekennen! 3 kwartier later hebben we maar even ge-smst van hoe en wat, want de mensen werden ook wel ongeduldig. De bus was onderweg, die had pech gehad of iets. Om 9uur kwam die aan.
Op een of andere manier liep het allemaal niet soepeltjes, we hebben er bijna 2uur over gedaan om in Corfu stad aan te komen.
Normaal ga je dan eerst op de Calypso en daarna mogen de mensen 2uur de stad in. Nu was het eerst anderhalf uur de stad in en daarna op de Calypso.
De kinderen die wilden spelen konden bij ons blijven. Uiteindelijk waren dat maar 3 Duitse kindjes, en voor de Duisters was er een ander persoon mee om die op te vangen. Dus wij hebben uhm eigenlijk in de speeltuin gezeten en niks gedaan haha.
Uiteindelijk liepen we met de hele groep naar de Calypso. Halverwege werd de boot stil gelegd en gingen 2 mannen in duikpakken het water in. Die kwamen dan langs het glas met heeeeel veel vissen en 2 verschillende soorten uhm tja ik moet eerlijk zeggen ik weet niet wat voor beesten het waren ;)!
Daarna gingen we een stukje verder varen en was er nog een zeeleeuwen show. Wat een leuke beesten zijn dat toch ook hè!
Vervolgens gingen we weer terug varen en stond de bus weer op ons te wachten om terug te gaan naar het resort. Normaal zou je dus om half2, 2uur thuis zijn..helaas was het nu 4uur haha..maar goed het was alsnog een leuke dag!

Nu is het verder afwachten of wij weer kindjes gaan krijgen!

Ik hou jullie verder op de hoogte hoe het gaat en wat we hier mee maken!

Veel liefs en Kusjes van ons!

• 27 Juli 2009 - 18:18

Papa:

Hé schat, wat een zware baan heb jij toch, ben er echt niet jaloers op hahaha.Geniet er lekker van en nog veel plezier

gr. en xxxx papa

• 27 Juli 2009 - 18:43

Mama:

Hey lieverd Het was weer leuk om te lezen haha.Nou mischien dat het nu wat drukker word voor jullie .Hou van je Mama

• 27 Juli 2009 - 22:41

Geoff:

Hey honnepon, wel jammer dat het niet echt druk is. Gevoelsmatig gaat de tijd dan minder snel en dan ga je je sneller vervelen.. want jullie kunnen niet echt zomaar van het resort af helaas. Maar hou vol, en hopelijk komen er vanaf deze week wel nederlandse kidz.
    Ik denk aan je schat..
    Love you XXX

• 30 Juli 2009 - 10:40

Kelly:

Hallo!!

Mijn papa en mama hebben een vakantie Corfu geboekt en samen met al mijn 8 zusjes komen we jullie lekker terroriseren! Dus geniet nog maar even van de rust!

Hihi (geintje) :D
    Blij dat alles goed gaat meis! Zaterdag ga ik vertrekken.... meeste gevallen hou ik mn tel gewoon aan dus ik zou zeggen: sowieso houden we contact. Mayb meeten we nog en dat zou wel weer ff een avontuurtje zijn!
    Kusssssssssssss voor jou!

• 04 Augustus 2009 - 19:20

Laura:

Haaaa leve!
    Zo te horen heb je het goed naar je zn daar..
    Gelukkg maar. Ik zt nu ook al weer 1.5 maand n Turke en heb het echt ontzettend naar mn zn! Ik ben vandaag trouwens nog n Grekenland geweest haha. Ik had vandaag vrj,dus een dagje Samos leek me wel wat.
    Nog heel veel plezer daar en tot snel weer!
    Kussssje van een turk haha. xx

• 13 Augustus 2009 - 20:57

Monique:

Hee Wen,

alles goed? Heb alles weer even bijgelezen, was namelijk op vakantie. Tja, ook dat moet gebeuren he. Heb het weer heerlijk gehad samen met Rut. En Joanny eigenlijk ook haha, we zijn 12 dagen langs geweest in Kroatie bij haar. Kortom erg leuk.
    Nu nog iets meer dan een week vrij en dan begint het werken weer.

Hoe lang zit jij daar nog? Bevalt het allemaal nog een beetje?

Kus

• 15 Augustus 2012 - 13:50

Ruud:

Je heb een mooi verhaal geschreven maar Parge is een stadje en ligt op het vaste land en Paxis is een eiland ten oosten van Parga.

Gr. Ruud

• 15 Augustus 2012 - 13:53

Ruud:

Sorry Geen Paxis maar Paxos:-)